کلینیک روانشناسی نیک مایند

مشاوره پیش از ازدواج

ازدواج موفق

کلینیک تخصصی مشاوره و روانشناسی نیک مایند با داشتن بهترین درمانگران در زمینه مشاوره پیش از ازدواج و ارائه خدمات در زمینه رویکردهای مختلف در مشاوره پیش از ازدواج یکی از برترین انتخاب‌های شماست. مشاوره پیش از ازدواج اگر به کمک یک مشاور متخصص و درمانگر کارآزموده انجام بگیرد، منجر به انتخاب درست، پایداری عواطف و موفقیت در زندگی زناشویی می‌شود. درمانگران ما با به کارگیری رویکردهای مختلف  شما را برای دستیابی به یک رابطه گرم و صمیمی و البته سالم راهنمایی می‌کنند. کلینیک روانشناسی نیک مایند با استفاده از مجرب ترين کادر مشاوره و روانشناسی آماده خدمت رسانی به شماست. کافی است با ما تماس بگیرید و از خدمات مشاوره حضوری یا غیر حضوری ما بهره ببرید.

مشاوره پیش از ازدواج یک روش درمانی است که به زوجین کمک می‌کند تا برای ازدواج آماده شوند. زوجین می‌توانند با درک تفاوت‌ها و شباهت‌ها و تعیین انتظارات پیش از ازدواج، رابطه بهتری داشته باشند. طبق آمار بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی و شناخت کافی قبل از ازدواج، قادر به حفظ بنیان خانواده نبوده‌اند در حالی که با مشاوره پیش از ازدواج و درک شخصیت و اهداف و خواسته‌های همدیگر می‌توان از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کرد.

مشاوره پیش از ازدواج

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج  

مشاوره قبل از ازدواج به افراد کمک می‌کند تا با نگاه منطقی و واقع بینانه و درک ویژگی­های شخصیتی، اهداف، وظایف و حقوق همدیگر ازدواج موفق تری داشته باشند. برای داشتن ازدواج سالم و موفق، اگر مشاوره قبل از ازدواج به یک امر ضروری تبدیل شود زوجین می‌توانند ضمن بکارگیری نکات دریافتی از مشاوره‌ها و شناخت بهتر اهداف و ویژگی‌های همدیگر، مشکلات خود را بیش از پیش بکاهند. از مهترین دلایل مشاوره پیش از ازدواج می­توان به افزایش بینش زوجین نسبت به یکدیگر اشاره کرد. وقتی دو فرد تصمیم به ازدواج می‌گیرند غالبا از خواسته‌ها، اهداف، انتظارات و مشکلاتی که نهایتا ممکن است برای آن­ها پیش بیاید غافل می‌شوند­. مشاوره قبل از ازدواج به زوج کمک می­کند تا بتوانند این مشکلات را پیش ­بینی کنند و  راه حل مناسبی پیدا کنند تا ازدواج بهتری داشته باشند.

مشاوره پیش از ازدواج

اهداف مشاوره پیش از ازدواج 

مشاوره پیش از ازدواج با هدف بررسی ابعاد مختلفی مانند ویژگی­ های شخصیتی افراد، نیازها، انتظارات، علایق، شباهت‌ها و تفاوت‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و خانوادگی انجام می‌شود. در جلسات مشاوره پیش از ازدواج، زوج‌ها در زمینه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا مشخص شود برای ازدواج آماده هستند و مهارت‌های زندگی مشترک را می‌دانند. در مشاوره پیش از ازدواج، معیارهای طرفین مانند میزان توجه به ظاهر فرد مقابل، مسائل مالی، تحصیلات، مذهب و… مطرح شده و هر دو طرف مورد ارزیابی قرار می­ گیرند تا با کمک مشاور، ازدواجی پایدار و موفق داشته باشند.

مشاوره پیش از ازدواج

در جلسه مشاوره پیش از ازدواج به چه مسائلی پرداخته می‌شود

  • دید واقع گرایانه‌تر از ازدواج
  • سازگاری بیشتر در زندگی مشترک
  • اطمینان از داشتن یک رابطه سالم و محکم
  • برقرای ارتباط مؤثر
  • درک ارزش‌ها و باورهای یکدیگر
  • توانمند شدن در حوزه امور مالی
  • بررسی تمایلات و اهداف آینده؛ مانند تمایل به فرزندآوری
  • رسیدن به شناخت بهتر از یکدیگر
  • یادگیری مهارت‌های حل اختلاف
  • درک انتظارات در رابطه زناشویی
  • تبیین و حل مسائل مربوط به روابط جنسی
  • پیشگیری از ماندن در یک رابطه سمی
  • رها شدن از ترس از ازدواج
  • شناسایی نقاط ضعف و قوت رابطه
  • شناسایی نقاط احتمالی بحث و اختلاف در آینده

مشاوره پیش از ازدواج

انواع مشاوره پیش از ازدواج

مشاوره ازدواج می‌تواند به چندین شکل و روش ارائه شود. این اشکال شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مشاوره حضوری : در این نوع مشاوره، زوج مستقیماً با مشاور در یک محل ملاقات با هم مواجهه می‌شوند. این روش معمولاً در مطب‌ها، مراکز مشاوره یا دفاتر مشاوره انجام می‌شود.
  • مشاوره آنلاین: این نوع مشاوره ازدواج به صورت تلفنی یا تصویری انجام می‌شود و افراد مستقیماً با مشاور یا از راه مشاوره تلفنی در تعامل هستند یا افراد با مشاور از طریق ارتباط تصویری مانند ویدئوکال در تعامل هستند. مشاوره پیش از ازدواج تصویری یا آنلاین به افرادی که تمایل به مشاوره حضوری ندارند یا از نقاط دور به مشاوره دسترسی دارند، کمک می‌کند.

مشاوره پیش از ازدواج آنلاین

امروزه به دلیل مشغله زیاد ممکن است، بسیاری از افراد مشاوره ازدواج را جدی نگیرند و به دلیل کمبود وقت سراغ آن نروند. بسیاری از روان‌شناس‌ها و مراکز مشاوره امکان مشاوره آنلاین یا تلفنی را فراهم کرده‌اند که این مشکل زوجین را حل کرده‌ است. البته باید گفت در مشاوره حضوری امکان شناسایی تعارض‌ها و مشکلات بیشتر و حل آنها آسان‌تر است. اما اگر زمان کافی برای حضور در جلسات را ندارید، مشاوره ازدواج آنلاین می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

مشاوره پیش از ازدواج خانم و اقا

 جنسیت مشاور ممکن است در انتخاب مشاور مهم نباشد برخی از افراد به هیچ وجه به جنسیت مشاور خود اهمیت نمی‌دهند. آنها یک مشاور را به عنوان یک درمانگر می‌بینند. این بستگی به شخص و نیازهای او و درک او از اینکه یک مشاور برای او چه کسی است، دارد. مهمترین مورد هنگام انتخاب یک مشاور این است که فردی را پیدا کنید که در صحبت کردن با او احساس راحتی کند. مشاوری را انتخاب کنید که به شما احساس راحتی دهد تا بتوانید خودتان باشید و شروع به کار روی مشکلات خود کنید. شما در کلینیک نیک مایند می‌توانید به دلخواه از بین ۳۰ مشاور ازدواج یک فرد متخصص را انتخاب کنید و این امر مراجعه به روانشناس را بسیار آسان نموده است. کلینیک نیک مایند شامل روانشناسان و مشاوران ازدواج خانم و آقا می‌باشد. شما می‌توانید با ما تماس بگیرید تا بهترین مشاور را برای شما پیشنهاد دهیم.

بهترین مرکز مشاوره پیش از ازدواج

اگر به دنبال بهترین مشاوره ازدواج در تهران هستید کلینیک روانشناسی و مشاوره نیک مایند یکی از بهترین مراکز روانشناسی در تهران است که با بهره‌گیری از درمانگران مجرب از سال‌هاست مشغول به فعالیت تخصصی در حوزه مشاوره و روانشناسی ازدواج بوده و در طول این سال‌ها تلاش کرده تا در حوزه‌های مختلف مشاوره ازدواج خدماتی شایسته ارائه نماید. بدون شک می‌توان گفت یکی از مجهزترین و بهترین مرکز مشاوره ازدواج در تهران کلینیک تخصصی نیک مایند می‌باشد که با کادری از برترین و مجرب ترین روانشناسان زوج درمانگر تهران، ارائه دهنده خدمات مشاور ازدواج خانم و آقا به صورت حضوری و آنلاین در سراسر کشور است. مجموعه نیک مایند افتخار دارد که تاکنون توانسته در حل مشکلات و بهبود روابط زوجین نقش به سزایی داشته باشد.

ویژگی‌های یک مشاور پیش از ازدواج خوب 

از مهمترین و اصلی‌ترین ویژگی‌های یک مشاوره ازدواج خوب تخصص و تجربه است. مشاوره قبل از ازدواج مکالمه بین متخصص، شما و شریک زندگی شماست. در طول جلسات مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره به شما کمک می‌کند تا یک دید واقع­ بینانه از خود و شریک زندگیان داشته باشید.درک مشکلات و درگیری‌های زوجین و ایجاد ارتباط مؤثر و سازنده و همدلی از ویژگی‌های یک متخصص و مشاور پیش از ازدواج حرفه‌ای است.مشاوره پیش ازدواج معمولاً به‌صورت جلسات درمانی دونفره انجام می‌شود. یک مشاور خوب مهارت‌هایی مانند بحث منطقی در مورد تفاوت‌ها، درک همدیگر، نحوه برقرای ارتباط درست را در زوجین تقویت می‌کند.

مشاوره پیش از ازدواج

مشاوران پیش از ازدواج کلینیک نیک مایند

کلینیک تخصصی مشاوره و روانشناسی نیک مایند با داشتن بهترین درمانگران در زمینه مشاوره پیش از ازدواج و ارائه خدمات در زمینه رویکردهای مختلف در مشاوره پیش از ازدواج یکی از برترین انتخاب‌های شماست. مشاوره پیش از ازدواج اگر به کمک یک مشاور متخصص و درمانگر کارآزموده انجام بگیرد، منجر به انتخاب درست، پایداری عواطف و موفقیت در زندگی زناشویی می‌شود. درمانگران ما با به کارگیری رویکردهای مختلف  شما را برای دستیابی به یک رابطه گرم و صمیمی و البته سالم راهنمایی می‌کنند. کلینیک روانشناسی نیک مایند با استفاده از مجرب ترین کادر مشاوره و روانشناسی آماده خدمت رسانی به شماست. کافی است با ما تماس بگیرید و از خدمات مشاوره حضوری یا غیرحضوری ما بهره ببرید.