کلینیک روانشناسی نیک مایند

بهترین متخصص روانپزشکی در تهران

 جهت  گرفتن وقت با بهترین متخصص روانپزشکی در تهران با کلینیک نیک مایند تماس حاصل کنید. اگر به دنبال متخصص روانپزشکی در تهران می گردید ما روانپزشکان مرکز مشاوره نیک مایند را به شما پیشنهاد می کنیم. کلینیک نیک مایند با بهره گیری از مجرب ترین روانپزشکان با تحصیلات پزشکی و آموزش بالینی داده‌های پزشکی و روانشناسی را ارزیابی و از آنها برای کمک به بیماران استفاده می­‌کند.این نکته را در نظر بگیرید اگر مشکلات روان و ذهنی در زمان مناسب خود حل نشوند تمامی جنبه های زندگی انسان را تحت الشعاع قرار می دهند و در نهایت تاثیرات بسیار مخربی بر زندگی فرد می­ گذارند.ما در این مسیر همراه شما هستیم.شاید در زندگی با مشکلاتی مواجه شوید و تشخیص مراجعه به روانپزشک یا روانشناس برای شما دشوار باشد ما در این مقاله به  سوالات شما در این زمینه پاسخ خواهیم داد. با توجه به عوارض جانبی دارو، مرکز مشاوره نیک مایند تمام تلاش خود را می کند تا مشکل شما توسط روانشناس و با روان درمانی حل شود.  

بهترین روانپزشک در تهران

برای پیدا کردن بهترین متخصص روانپزشکی در تهران نخست باید بدانید روانپزشک کیست و چه وظیفه ای بر عده دارد در واقع روانپزشکی شاخه‌ای از پزشکی است که بر روی تشخیص، درمان و پیشگیری از اختلالات روانی، عاطفی و رفتاری متمرکز است. بنابراین، روانپزشک متخصصی در حوزه پزشکی است که در زمینه بهداشت روان،فعالیت می­ کند.روانپزشک می­ تواند طیف وسیعی از بیماری­ های روانی را تشخیص داده و درمان کند. روانپزشکان از دارو برای درمان بیماری­ های روانی استفاده می­ کنند، اما ممکن است انواع مختلف روان درمانی را نیز به کارگیرند.روانپزشکان می‌توانند طیف وسیعی از آزمایشات پزشکی و روانشناسی را انجام دهند و تصویری از وضعیت جسمی و روانی بیمار نشان دهند.تحصیلات پزشکی و آموزش بالینی به آنها کمک می­کند تا رابطه بین بیماری‌های روحی و جسمی را درک کنند و داده‌های پزشکی و روانشناسی را ارزیابی و از آتها برای کمک به بیماران استفاده ‌کنند.مثل تمام متخصصان در حوزه سلامت روان بهترین روانپزشک باید توانایی همدلی و ایجاد رابطه درمانی موثر با بیمار را داشته باشد متواضع بوده و شنونده خوبی برای بیمار باشد و با ارزیابی تمام جوانب مشکل بهترین راهکار را به بیمار ارایه دهد.

تفاوت های روانشناس و روانپزشک

روانپزشکان و روانشناسان متخصصان مراقبت های بهداشتی هستند که به درمان بیماران کمک میکنند. تفاوت اصلی روانپزشک و روانشناس درتحصیلات است.روانپزشک دوره پزشکی عمومی را در دانشکده پزشکی گذرانده است و می­تواند داروهایی مانند داروهای اعصاب و روان تجویز کند، در حالیکه روانشناس صلاحیت این کار را ندارد و با روش های غیر دارویی، مشکلات روانی فرد را تشخیص و درمان می کند.

طول مدت درمان های روانپزشکی

شاید این جمله را شنیده باشید که احساس خوشایندی نداشته ام و پس از مراجعه یک جلسه ای به روانپزشک باز هم تغییری در من ایجاد نشد. نکته مهم در درمان های روانشناسی و همچنین روانپزشکی، طول مدت درمان بر اساس تشخیص روانپزشک و یا روانشناس است. فرض کنید مسائل و مشکلاتی که ریشه در کودکی دارند و یا افسردگی های عمیقی که از سال ها مشکلات به وجود آمده اند، چگونه میتوانند در یک یا دو جلسه درمان شوند.

در مهمترین حالت اگر روانپزشک دارویی را تجویز میکند، چگونه امکان دارد بدون گذراندن دوره درمانی که از یک ماه تا یک سال و به تشخیص روانپزشک میتواند بیشتر نیز باشد، در چند روز تاثیر درمانی داشته باشد و حال فرد را خوب کند. بنابراین همانگونه که هر بیماری جسمی طول درمان خود را دارد و دوره نقاهت و بازپروی مشخصی دارد، درمان روح و روان انسان نیز نیازمند طی شدن دوره درمانی مشخص خود است. هر فردی باید طبق همان دوره به مصرف داروهای خود بپردازد تا احساس بهتری را تجربه کند.

داروهای روانپزشکی

به طور کلی می توان داروهای مورد استفاده در روان پزشکی را به شش دسته ی مختلف تقسیم کرد:

  • ضد افسردگی از آن برای درمان افسردگی، اختلالات اضطراب، اختلال خوردن و اختلال شخصیت مرزی استفاده می شود.
  • ضد روان پریشی از آن برای درمان اسکیزوفرنی و روان پریشی استفاده می شود.
  • ضد اضطراب برای درمان اختلالات اضطراب موثر است.
  • آرام بخش مثل خواب آور، آرام بخش و داروی بی هوشی که برای درمان اضطراب مقطعی، بی خوابی و ترس موثر است.
  • تعدیل کننده ی اعصاب در درمان اختلال دوقطبی و اسکیزوفرنی عاطفی به کار می رود.
  • محرک ها از آن برای درمان ADHD و حمله ی خواب استفاده می شود.

زمان مراجعه به روانپزشک

یکی از مهمترین و تأثیرگذار ترین اتفاقات در هر درمانی در قدم اول خود ارزیابی و تشخیص است. زمانی که تشخیص به درستی صورت گیرد، مراحل درمان نیز میتواند بر پایه تشخیص صحیح روند درست خود را طی کند.اگر دچار شبه هستیم که آیا نیاز به دارو درمانی داریم یا خیر، قطعاً میتوانیم از یک مشاور روانشناس در این مورد راهنمایی بگیریم. یا در مواردی از خود روانپزشک این سوال را بپرسیم که آیا قطعاً نیازمند طی دوره دارویی هستم یا خیر.ما با بهره گرفتن از مجرب ترین و بهترین روانپزشکان در تهران با تحصیلات پزشکی و آموزش بالینی آماده ارایه خدمات به شما هستیم.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها