کلینیک روانشناسی نیک مایند

مشاوره آنلاین روانشناسی در اروپا

معضلات زندگی در دنیای مدرن، تا حدی زیاد شده که نیاز افراد را به دریافت مشاوره از سوی روانشناسان بیشتر کرده است. اگر شما به عنوان فرد مهاجر در یکی از کشورهای اروپایی در حال زندگی باشید، این مشکلات گریبان شما را بیشتر خواهد گرفت. پس باید استفاده از خدمات روانشناسی مهاجرت را حتما باید در برنامه‌های خود قرار دهید. وقتی که به تازگی در یک کشور در حال شکل دادن زندگی تازه هستید، ممکن است وقت برای حضور در مطب‌ها را نداشته باشید. اینجاست که قادر به شرکت در جلسات روانشناسی آنلاین خواهید بود. مشاوره آنلاین روانشناسی در اروپا، برای افراد مزیت‌هایی به همراه دارد. در ادامه، نکاتی درباره چگونگی دریافت این مشاوره‌ها و مزیت‌هایشان را بیان می‌کنیم.

مشاوره آنلاین روانشناسی در اروپا

یکی از زمینه هایی که میتوان  به مشاوره آنلاین روانشناسی در اروپا مراجعه نمود دریافت مشاوره روانشناسی مهاجرت می باشد. مسأله مشاوره مهاجرت در سه بازه زمانی قبل از انجام مهاجرت، حین مهاجرت و پس از ترک محل زندگی فعلی می تواند به افرادی که قصد مهاجرت دارند کمک نماید. مشاوره مهاجرت آنلاین روانشناس در اروپا به نوعی مکمل و همراه افراد در در طول مسیر مهاجرت می باشد. هدف روانشناسی مهاجرت کمک به فرد در خصوص مواجهه با اضطراب ناشی از جدایی، استرس های فرایند مهاجرت، ترس، غم، افسردگی، تغییرات فرهنگی، تبعیضات اجتماعی و… می باشد. شما در طول مسیر مهاجرت در تمامی این زمینه ها می توانید از خدمات یک مشاوره و یا روانشناس استفاده نمایید.

معضلات زندگی مدرن، ناشی از مسائل مختلفی هستند مثل: شغل،تربیت فرزند، ازدواج، تحصیل، ناباروری، بیماری‌های صعب‌العلاج و غیره. همه این‌ها، با تغییرات در سَبک زندگی و کمک گرفتن از مشاوره آنلاین روانشناس در اروپا قابل حل شدن هستند. همانطور که دنیای ما بیشتر و بیشتر دیجیتالی می‌شود، نوع مشاوره نیز تغییر می‌کند. کسانی که به دنبال درمان هستند، مجبور نیستند برای دریافت کمک به مطب مراجعه کنند. مشاوره آنلاین روانشناس در اروپا، از طریق هر پلتفرمی انجام می‌شود که در آن مکالمه و پیام‌رسانی به صورت مجازی است. در این شیوه درمان که از طریق فناوری مبتنی بر وب انجام می‌شود، افراد با استفاده از دستگاهی مانند رایانه یا تبلت برای کنفرانس ویدیویی یا برقراری تماس تصویری با درمانگران استفاده می‌نمایند. این نوع درمان، پیش از سال ۲۰۲۰ وجود داشت و پس از همه‌گیری کووید-۱۹، رو به افزایش گذاشت.

مشاوره آنلاین روانشناسی در اروپا

امروزه، خدمات مشاوره آنلاین روانشناس در اروپا  بیش از هر زمان دیگری در دسترس هستند و بیشتر هم به صورت آنلاین ارائه می‌گردند. جلسات مشاوره آنلاین روانشناس در اروپا  از راه دور مانند جلسات حضوری، برای شما فضایی ایمن و محرمانه فراهم می کنند تا در مورد مشکلات خود اعم از عاطفی و مشکلات مهاجرت و غیره با یک درمانگر آموزش‌دیده هم‌کلام شوید. این مشاوره‌ها، به مهاجرها و سایر افراد این فرصت را می‌دهد تا در محیطی راحت‌تر به درمان بپردازند. درمانگران مختلف از شما می‌خواهند که درباره احساسات، رفتارها و افکار خود صحبت کنید. آن‌ها به شما نمی‌گویند که چه کاری انجام دهید و قضاوت نمی‌کنند، بلکه حرف‌هایتان را با دقت گوش می‌دهند و ممکن است سؤالاتی بپرسند که به شناخت بیشتر شما توسط خودشان منجر شود. همه این پرسش و پاسخ‌ها، می‌تواند به شما کمک کند مسائل را از زاویه نگاه جدیدی ببینید و بر مشکلات خود غلبه کنید. شما به عنوان یک مهاجر، می‌توانید درمان خود را با درمانگر قبلی به صورت مجازی ادامه دهید. اگر هم قبلا در وطن خود مراجعه به روانشناس نداشتید، قادر به تنظیم جلسه‌های درمانی آنلاین با روانشناسان کشور خود هستید. فقط کافی است قبل از شروع جلسات، چند نکته را در نظر داشته باشید. 

حتما بخوانید: مشاوره آنلاین روانشناسی در کانادا، راهنمای جامع مشاوره آنلاین

نکات دریافت مشاوره آنلاین روانشناسی در اروپا  

حتما ملاحظاتی را قبل از شروع دریافت مشاوره آنلاین روانشناسی در اروپا در نظر بگیرید تا تجربه بهتری داشته باشید. نکات مهم، عبارت هستند از:

  • یافتن درمانگر متخصص:

به دنبال روان‌درمانگرانی باشید که آموزش کافی دیده‌اند و مجوز کار از نهادهای مربوطه را دارند. بدین ترتیب، خیالتان راحت می‌شود که او بهترین حمایت را از شما خواهد داشت و متعهد به اخلاقیات است.

  • توجه به بیمه درمانی:

با توجه به ایالت و کشوری که در آن زندگی می‌کنید، ممکن است برخی از خدمات مشاوره‌ای آنلاین توسط بیمه‌ها پوشش داده نشوند. پس حتما پیش از شروع جلسات روان‌درمانی، به مفاد قرارداد و قوانین شرکت بیمه‌گذار و موسسه روانشناسی توجه کامل داشته باشید.

  • مشاوره در محیط مناسب:

وقتی جلسه‌های روانشناسی را به صورت آنلاین برگزار می‌کنید، سعی کنید جایی باشید که صدای شما به اعضای خانواده یا همکاران نرسد. می‌توانید تایم جلسات را بعد از ساعت کاری تعیین نمایید و اگر خانه‌دار هستید، می‌توانید از اعضای خانواده بخواهید که شما را در خانه تنها بگذارند یا خودتان از خانه خارج شوید. مثلا بروید در اتومبیل یا حیاط خانه بشینید و از هدفون برای کاهش خطر شنیده شدن مکالمه خود با درمانگر استفاده کنید.

مشاوره آنلاین در اروپا

  • داشتن اینترنت پرسرعت و آنتن‌دهی خوب موبایل:

در صورت برقراری تماس صوتی یا تصویری به صورت آنلاین، حتما از سرعت اینترنت و کیفیت بالای آن خاطرجمع شوید. یخ زدن تصویر و قطعی‌های مداوم، تمرکز شما و درمانگر را به هم می‌زنند و نباید وجود داشته باشند. بهتر است تنها فردی که در این زمان از اینترنت استفاده می‌کند، شما باشید. دستگاه های دیگری که از اینترنت استفاده دارند مثل تلویزیون هوشمند را خاموش کنید. پیش از شروع هر جلسه دریافت مشاوره آنلاین روانشناسی در اروپا، بررسی کنید که آیا نرم‌افزارهای دستگاه شما به روز هستند یا خیر. برنامه‌های اضافی را ببندید. با درمانگر خود، یک نقشه جایگزین برای مواقع قطع اینترنت داشته باشید؛ برای مثال، ادامه جلسه از طریق تماس تلفنی. برای اینکه مکالمه صوتی شما با روان‌درمانگر خوب باشد، باید در نقطه‌ای باشید که آنتن‌دهی موبایلتان بی‌نقص باشد یا از تلفن ثابت استفاده کنید.

  • اهمیت دادن به حریم خصوصی:

اینترنت، همیشه بستر امنی برای برقراری ارتباط نیست؛ به خصوص وقتی پای به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی در میان است. برای رها شدن از این نگرانی‌ها، برقراری تماس و ارسال پیام را با استفاده از نرم‌افزارهای موبایلی یا رایانه‌ای امن انجام دهید و کمک‌های حرفه‌ای را از درمانگران مراکز معتبر روانشناسی دریافت نمایید. در طول جلسات، دستیارهای صوتی تلفن‌همراه مثل الکسا و سیری را خاموش کنید.

  • شدت بیماری‌های روحی و بیماری‌های روانی:

شرایط حاد سلامت روان مانند اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی، معمولا نیاز به نظارت دقیق دارند و بررسی این شرایط در جلسات غیرحضوری، می‌تواند دشوار باشد. در صورتی که مشکلات این چنینی دارید و احساس می‌کنید نزدیک رسیدن به بن‌بست هستید، باید بگوییم که دریافت مشاوره آنلاین روانشناسی در اروپا اصلا گزینه خوبی برای شما نیست. در این صورت، مطمئنا درمانگر شما پس از چند جلسه مشاوره آنلاین به شما توصیه می‌کند که به مطب او مراجعه کنید.

  • در نظر گرفتن زبان بدن توسط روانشناس:

نشانه‌های غیرکلامی، در جلسات آنلاین به خوبی توسط درمانگر دیده نمی‌شوند. معمولا تصاویر در تماس‌های ویدیویی، روی صورت افراد زوم می‌شوند و در این حالت، درمانگر نمی‌تواند کل بدن مراجع را ببیند. این بدان معناست که درمانگر، احتمالا از زبان بدن بیماران غافل می‌گردد. هر چه یک مکالمه مهم‌تر باشد، ممکن است نیاز به ابعاد بیشتری از ارتباطات (زبان بدن و غیره) برای تأثیرگذاری آن باشد. پس لازم است که در صورت امکان هر چند وقت یکبار، جلسه حضوری هم داشته باشید و یا در صورت برقراری تماس تصویری، گاهی عقب‌تر بنشینید تا درمانگر زبان بدن شما را هم بتواند بررسی کند.

مشاوره آنلاین در اروپا

مزایای مشاوره آنلاین روانشناسی در اروپا

به طور کلی، تفاوت خیلی زیادی بین جلسات حضوری و غیرحضوری روانشناسی نیست و در هر دو، شما این فرصت را خواهید داشت که مسائل یا نگرانی‌هایتان را با درمانگر خود در میان بگذارید. البته دریافت مشاوره آنلاین روانشناس در اروپا، برتری‌هایی نسبت به مشاوره حضوری دارد. مزیت هایی که برگزاری جلسات روانشناسی به صورت آنلاین دارد، شامل این موارد هستند:

  • بسیاری از افراد حتی در هنگام رو در رو صحبت کردن با یک روان‌درمانگر احساس خجالت می‌کنند و بیان احساسات درباره روابط، مسائل شخصی و اهدافشان، در جلسات آنلاین روانشناسی برایشان راحت‌تر است.
  • دسترسی بهتر به درمانگر: افراد ممکن است گاهی به دلیل پاره‌ای از سختی‌های زندگی، در ساعت‌هایی خارج از ساعات کاری نیاز به کمک روانشناس داشته باشند. در این شرایط، دسترسی از طریق پیام‌رسان‌ها راحت می‌شود و می‌تواند از رخ دادن اتفاق‌های ناخوشایند برای فرد آسیب‌دیده جلوگیری کند.
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها: جدا از حق‌ ویزیتی که برای هر جلسه پرداخت می‌شود، افراد هزینه‌های دیگری هم برای حضور در جلسات مشاوره حضوری دارند. مثلا برای رسیدن به مطب روانشناس، آن‌ها نیاز به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و پرداخت پول کرایه و بلیت دارند. اگر هم بخواهند از اتومبیل شخصی استفاده کنند، باید مبالغی را برای پرداخت پول بنزین و یا پارکینگ کنار بگذارند. جلسات مشاوره آنلاین روانشناسی در اروپا ، آن‌ها را از پرداخت این هزینه‌های اضافی نجات می‌دهد.
  • مناسب برای افرادی که ناتوانی یا کم‌توانی در حرکت دارند: افراد دارای محدودیت‌های جسمی مانند سالمندان یا اشخاص معلول، به سختی می‌توانند هر چند روز یکبار به مطب روانشناس بروند. دریافت مشاوره آنلاین، استرس و دردسرهای آن‌ها را کاهش می‌دهد و باعث بالا رفتن آرامششان می‌شود.
  • مناسب برای افرادی که در محلی خارج از شهرهای بزرگ هستند: افراد در حاشیه شهرهای بزرگ یا مناطق روستایی، برای رسیدن به مطب روان‌درمانگرها باید مسافت‌های طولانی را طی کنند. این رفت و آمدها علاوه بر افزایش هزینه‌ها (که قبلا به آن اشاره کردیم)، موجب این می‌شود که مراجعه‌کننده دغدغه سر موقع رسیدن به جلسه را داشته باشد. جلسات مشاوره آنلاین روانشناس در اروپا، مانع از این مشکلات می‌گردند.

    سخن پایانی

    پروسه دریافت مشاوره آنلاین روانشناس در اروپا از یک روان‌درمانگر حرفه‌ای، مسئله‌ای است که بیشتر انسان‌ها نیاز دارند. پیش از شروع این پروسه صرف‌نظر از آنلاین یا حضوری بودن جلسات، باید مواردی را مورد توجه قرار دهید شامل: اهداف، رویاها، ترس‌ها، نگرانی‌ها و نوع روابط. همه این موارد را باید یادداشت کنید و بی‌رودروایسی با درمانگر، آن‌ها را در میان بگذارید.
    برای پیدا کردن یک درمانگر عالی برای شروع جلسات مشاوره آنلاین روانشناسی در اروپا، به سایت‌های معتبر و مراکز شناخته‌شده ارائه خدمات روانشناسی مراجعه کنید. ما در کلینیک تخصصی نیک‌مایند، بهترین و دلسوزترین درمانگران را در کنار خود داریم. این متخصصان، همواره آماده این هستند که افراد نیازمند کمک را در هر ساعت از شبانه‌روز و هر روز هفته یاری دهند.

3.7 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مونا
مونا
25 روز قبل

سلام وقت بخیر. من مدتی مهاجرت کردم به اروپا و مدتی دنبال درمانگر ایرانیم.یه مدت پیش درمانگر اروپایی رفتم ولی خیلی فایده نداشت. یه کم در مورد مشاوره آنلاین تردید دارم. آیا مفید هست مثل مشاوره حضوری میشه؟اگه وسطش اینترنت قطع بشه با توجه به مشکلات اینترنتی که داخل ایران وجود داره چی میشه؟من چطوری باید بهتون پیام بدم؟

محدثه
محدثه
24 روز قبل

سلام
چطوری میتونم از خدمات آنلاین استفاده کنم؟

سمیه
سمیه
24 روز قبل

من و همسرم حدود یک سال مهاجرت کردیم و مشکلات جدی در رابطمون به وجود اومده و من دچار افسردگی شدم میخواستم بدونم آیا شما میتونید بهم کمک کنید؟